Blogg - Etikett Skrivare

Canon, er support rockar!

Imorse satt jag och skrev ut transaktioner med bokföringsprogrammet SPCS. Då brukar jag ofta vara så koncenterard som det bara går eftersom programmet är väldigt annorlunda mot vad jag är van vid bland mjukvaruprogram. Man kan liksom inte ångra en verifikation, utan om man gör fel så får man kreditera tillbaks den eller hålla på att böka runt.

Så när jag skriver ut rapporter så är det jobbigt ifall skrivaren inte funkar, då vet jag i vissa lägen inte riktigt hur jag ska kunna skriva ut den igen. Ja jag är nybörjare... Kommer nog återkomma om SPCS i framtiden för jag har en del synpunkter på hur det och deras support fungerar.

Hur som helst mitt i en verifikation då blev det pappersstopp i vår endast några veckor gammal skrivare på kontorskollektivet vi jobbar. Innan vi fick den har vi haft en riktigt strulig gammalt tejpad åbäke till Canon-skrivare. Därför är man rätt irriterad när även den nya skrivaren slutar fungera.

Öppnade luckorna gång på gång för att ta bort papper som fastnat och försökte mängder av trick. Till slut blev jag hellack när min värdefulla SPCS-transaktion var fast i skrivarminnet och vägrade att materialisera sig, på det A4 som jag envist matade in, i alla de olika facken.

Till sist fanns det bara en sak att göra, skicka ut frustrationerna i Twitter-rymden.

När jag lugnat ner mig körde jag en klassiker och startade om skrivaren. Då kom utskriften snällt ut coh problemet var inte så svårt att fixa med andra ord, så kände mig okej igen.

Ca 30 minuter senare händer det intressanta, Canon ringer upp och frågar om jag haft problem med papperstrassel!

Först förstår jag inte hur det gick till. Har de läst min Tweet eller har någon på kontrorskollektivet ringt upp och felanmält. Nej, förklarar den trevliga supportkillen, det är skrivaren själv som ringt hem till Canon och rapporterat felet.

Det gjorde mig så väldigt glad måste jag säga, det är ju precis så här som support ska vara. Företag som ringer och checkar så man är okej vid minsta antydelse till fel.

Så hoppas detta blogginlägg jämnar ut mot den negativa tweeten. Er support rockar, Canon!

Skrivet av Jesper Lind, Tuesday, June 2, 2009