Blogg - Etikett Mode

Web shop åt Velour

1997 slog butiken Nostalgi upp portarna i Göteborg. Konceptet gick ut på att kombinera olika klädstilar från olika decennier i en inspirerande miljö av konst och design. Nostalgi blev mer och mer en mötesplats för stadens ständigt växande indiescen, och en inspirerande grundsten till skapandet av varumärket Velour.

Vi har vart med och lanserat Velour's web shop på vår nya e-handelplattform vi utvecklat under det senaste året. Detta är den första shoppingsajt som körs på vårt nya system. En riktigt bra lanseringspartner eftersom vi gillar deras stil och smak för design skarpt.

Skrivet av Jesper Lind, Tuesday, December 22, 2009

DN Livsstil gillar Shelta lika mycket som vi gör

Idag har Dagens Nyheter en artikel på deras livsstilsavdelning som handlar om var man hittar bra butiker på nätet som har fler varumärken i sitt utbud.

Kul är att de har haft den goda smaken att placera streetwear-butiken Shelta, som vi har vart med och utvecklat, på första plats. Även Supermarket finns med på listan.

Skrivet av Jesper Lind, Saturday, November 14, 2009

Vi lanserar trycktjänst för t-shirts

CD-skivan kunde aldrig fylla det grafiska tomrum som uppstod när det fina gamla LP-formatet fasades bort. Istället blev t-shirten det canvas som populärkulturen skulle uttrycka sig på. Det perfekta uttrycket för identitet och budskap, direkt buret på kroppen.

Vi älskar t-shirts och därför är det roligt att kunna erbjuda en tjänst som vi tror kommer bli mycket uppskattad. Ett bra och billigt alternativ för artister, band, företag och andra organisationer att kunna trycka t-shirts på hållbara och etiska textilier av hög kvalitet.

Som öppningserbjudande erbjuder vi till ett tidsbegränsat kanonpris på en- eller tvåfärgs-screentryck på t-shirt av märket Gildan.

Kolla gärna in exempel på t-shirtar som är nyligen tryckta på Merchworld. Vissa av dem går även att köpa i Merchworld-shoppen.

Skrivet av Jesper Lind, Wednesday, November 4, 2009

Shin Tanaka på Kimono Fusion

Önskar jag vore i Stockholm just nu. Hade gärna gått på modeutställningen Kimono Fusion på Östasiatiska museet. Med utgångspunkt i Kimonons stilspråk utforskar japanska konstnärer subkulturer och modetrender med sina spektakulära kreationer.

En av konstnärerna är Shin Tanaka som har skapat trycket på bilden ovan. Gillar du det lika mycket som jag och vill ha ett eget så går det att köpa en eco-tee hos Tshirt Store med motivet.

Skrivet av Jesper Lind, Thursday, September 10, 2009

En webbplats ska vara som ett favoritplagg

Ironsquare klänningEn webbplats ska vara som ett favoritplagg. Det ska inte skava någonstans eller vara osmickrande för bäraren. Ett favoritplagg sitter bra, är modernt, har rätt mått, stil, form och färg.

När vi skapade hemsidan till modeföretaget Ironsquare var vi måna om att få hemsidan att överensstämma med företagets image. Vi gjorde en hemsida som är lika vacker, självsäker, tuff och modern som Ironsquares kläder. Resultatet blev en hemsida lika skön som en favorittröja.

Se gärna fler modesajter som vi gjort.

Skrivet av Jesper Lind, Thursday, July 2, 2009